Rize’de uygulanmaya başlanan ‘Hasta Karşılama ve Yönlendirme’ birimi meyvelerini vermeye başladı.
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim ve Araştırma
Hastanesi’nde hastalara yardımcı olması adına ‘Hasta karşılama ve yönlendirme’
birimi kuruldu. İhtiyacı olan hastaları kapıda karşılayan birim, ilk muayeneden
son muayeneye kadar hastalara refakat ederek onlara yardımcı olmaya başladı. Bu
durum ise belli bir yaşın üzerinde olup hastaneye yalnız gitmek zorunda olan
vatandaşlarında yüzünü güldürdü.
Hasta karşılama ve yönlendirme birimini gördükten sonra
artık hiç kimseye ihtiyaç duymadan hastaneye gelebileceğini dile getiren Meryem
Karali Ceylan isimli vatandaş "Bir gün önce rahatsızlanmıştım hastaneye
dahiliye uzmanına muayene olmak için geldim, çok kalabalıktı. Sıra gelene kadar
kalbim ağrımaya başladı. O sırada aile hekiminin olduğunu söylediler. Aile
hekimine girdim. Aile hekimi Dr. Mehmet İrşad Kuraç vardı, onu gördüm iyileştim
ben zaten. Çok merhametli bir insan. Beni hasta karşılama ekibinde görevli
kızımla beraber hastanedeki tüm işlemlerimi yaptım. Kalp filmlerim, ciğer,
dalak filmlerim hepsini beraber çektirdik. Doktorum da benle çok ilgilendi.
Bundan sonra hastaneye yalnız da gelebilirim. Hasta karşılamadaki arkadaşlar
tüm işlerimizi hallediyor. Bu hastalık bende yıllardır vardı, ilk defa bu kadar
rahatım. Ben daha kimseye yalvarmıyorum benle hastaneye gel diye. Her katta
hasta karşılama var ilgileniyorlar hepsinden Allah razı olsun" ifadelerini
kullandı.
Meryem Karali Ceylan’a hastaneye müracaat ettiği gün refakat
eden hasta karşılama personeli Mine Yılmaz ise "Hastanemize gelen
hastalarımızı güler yüzle karşılayıp onları hastane işlemlerinde yardımcı olup
röntgen, EKG gibi işlerini kolaylaştıracak şekilde yardımcı olup hastanemizden
güler yüzle ayrılmalarına yardımcı oluyoruz. Hastamız geldi, işlemlerini kendi
başına halledemeyeceğini yardımcı olmamızı söyledi. Hastamızı aldık
kardiyolojiye sevk ettiler. Kardiyoloji doktoruna götürdük. EKG ve röntgenini
çektirdik sonrasında kardiyoloji doktoruna tekrar muayene ettirdikten sonra
aile hekimine teslim ettik. Teyzemizin yardım ettikten sonra fiziksel olarak
iyileştiğini gördük. Güler yüzle karşılandığı ve yardım edildiği için pozitif yönde
etkileşim oldu. Güler yüzlü davranarak her şey çözülebilir siz iyi giderseniz
karşı taraf ne kadar negatif olsa da sizin pozitifliğinizle kendini
duraksatıyor ve bu beni dinliyor diyerek bir şekilde iletişim
kurulabiliyor" dedi.
Aile hekimi Dr. Mehmet İrşad Kuraç ise, uygulanan tedavi
sürecini anlatarak "Burada en önemsediğimiz teyzemiz geldi
rahatsızlıklarında bahsetti. Medikal tedaviden önce sosyal yönden destek olmak
teyzeyi daha iyi hissettirdi ve iyi etti. Biz bunun önemini aile hekimliğinde
hep vurgulamaya çalışıyoruz. İyileşme yolundaki en önemli hadiselerden biri
hastanemiz ilgili personeller teyzeye destek olmasaydı. O noktada teyzedeki en
önemli dokunuş sosyal yönden destelemekti bizde onu yapmaya çalıştık. Maşallah
teyzemizin bu şeklide iyi gelmesi bizim mutluluk kaynağımız zaten. Emeği geçen
herkese ve ilgili personellere teşekkür ediyoruz" şeklinde konuştu.