Eskişehir'de Yunus Emre Devlet Hastanesi, doktor vizit saatleri, hemşirelerin ne zaman ilaç vereceği, hangi saatlerde yemek ve ara öğün geleceğinin yanı sıra kantinlerin yerini gösteren karekodlu cep telefonu uygulaması geliştirdi. Hasta odalarına yerleştirilen QR kodların 3 haftada 1200 kez kullanıldığını ifade eden Başhekim Uzm. Dr. Gamze Akın Mumcu, “Hastalarımız yattığı yerden hastaneyle ilgili videolu anlatımların da bulunduğu tüm bilgilere kolaylıkla ulaşabiliyorlar” dedi.
Yunus
Emre Devlet Hastanesi, tedavi gören hastalar için ‘Yatan Hasta Rehberi’ isimli
bir uygulamayı hayata geçirdi. Hastanenin bilgi işlem personeli tarafından
hazırlanan uygulama kapsamında hasta odalarına QR kodlar asıldı. Hastalar cep
telefonu ile okutulan kod ile hastane hakkında merak ettikleri, hangi
hizmetlere nasıl ulaşabilecekleri ve tedavi gördükleri süreç hakkında bilgilere
kolaylıkla ulaşabilmeleri hedeflendi.
3 haftada
1200 kişi kullandı
Yunus
Emre Devlet Hastanesi Başhekimi Uzm. Dr. Gamze Akın Mumcu, projenin nisan ayında
tasarlandığını ve Sağlık Bakanlığının ‘İyi Uygulama Örnekleri’ne başvurulduktan
sonra yaklaşık 3 hafta önce hayata geçtiğini söyledi. QR kod ile hastaların
istedikleri bilgilere, istediklerinde ulaşabileceklerini belirten Uzm. Dr.
Mumcu, uygulama içerisinde videolu anlatımların olduğuna da dikkat çekti.
Ayrıca, QR kodları okutan ziyaretçilerin sistemdeki anket aracılığıyla istek ve
önerilerini de kolaylıkla paylaşabileceklerine değinen Uzm. Dr. Gamze Akın
Mumcu, 3 haftalık kısa bir süre içerisinde yaklaşık 1200 kişinin uygulamayı
kullandığını ve 400’e yakın anketin doldurulduğunu söyledi.
"Projeyi
kısa sürede hayata geçirdik"
Bakanlığın
‘İyi Uygulama Örnekleri’ne başvuruda bulunduklarını söyleyen Başhekim Uzm. Dr.
Mumcu, “Hastalarımızın yattığı andan itibaren taburcu olana kadar ihtiyaçları
olan birtakım bilgilere erişim kolaylığı sağlamak için nisan ayında böyle bir
proje düşündük. Kısa sürede karekod uygulamasını hayata geçirdik. Burada genel
olarak hastane tanıtımı, hastanemizde hangi tür hizmetler veriliyor,
hastalarımızın yattığı süreçten taburculuğuna kadar geçirdiği sürecin kısa bir
özeti videolarla anlattık. Hastane ziyaret saatlerimiz, hastanemizin yemek
saatleri, onun dışında isterlerse manevi destek birimine nasıl ulaşabilecekleri
ve ziyaretçilerin uyması gereken kurallar gibi bilgilendirmeler var. En sonunda
bir anketimiz mevcut, bu anketimizde de hasta memnuniyetimizi ve bize öneri ile
taleplerini iletmelerini istedik” diye konuştu.
"Hastalar
memnun"
Kantin
hizmeti olan lokasyonlar ve acil çıkışların yerleri hakkında bilgilere de QR
kod ile ulaşabildiğini belirten Uzm. Dr. Gamze Akın Mumcu, “Şimdiye kadar
1000’e yakın QR kodu okuyan hastamız var. Yaklaşık 310 tane ankete de cevap
vermiş hastamız mevcut. Hastalarda bir memnuniyet var. Bizim aslında hasta
yatarken, hastaya 3 dakikalık anlattığımız, yatakta yattığında acil butonu
nerededir? Hemşire çağırma butonu nerededir? Tuvalette herhangi bir şey
olduğunda hemşire çağırma butonu nerededir’ gibi kısa sürede anlattığımız
şeyler çok kalıcı olmuyor. Burada yattığı yerde bunları da dinleyebiliyor. Bu
yüzden hastalarımızdan aldığımız geri dönüşlerde de memnuniyetlerini bu konuda
dile getirdiler. Doktor vizit saatleri, hemşirelerin ne zaman ilaç vereceği,
günde hangi saatlerde yemek ve ara öğün geleceği ile ilgili hastanın
ulaşabileceği kısa bilgiler mevcut” ifadelerini kullandı. Uygulamanın
refakatsiz kalan hastalar için de daha hızlı ve kolay ulaşım sağladığını ifade
eden Uzm. Dr. Mumcu, hastaların uygulama üzerinden talepleri doğrultusunda
içeriklerini yenilediklerini de sözlerine ekledi.
"Kolaylıkla
sorularımın cevaplarını alabiliyorum"
Hastanede
tedavi gören bebeğine refakatçilik yapan Buse Erdoğan, uygulamayı başka bir
yerde görmediğini söyledi. QR kod sayesinde bebeğinin yanından ayrılmadan
birçok bilgiye ulaşabildiğini dile getiren Erdoğan, “Dün geldik, bugün burada
ikinci günümüz olacak. Bence iyi bir şey yapılmış, en azından hijyen açısından
odaların temizliği olsun, hasta memnuniyeti olsun değerlendirme olarak güzel
bir fırsat sunulmuş. QR kod olduğu için ulaşımı daha kolay, daha hızlı ve daha
çabuk oluyor. Küçük bir bebeğim olduğu için hemşireye kolaylıkla gidemediğim
için karekodu okutup, hemşireye kolaylıkla ulaşım sağlayabiliyor, sorularımın
cevaplarını alabiliyorum. Eskiden anneler çocuklarını yalnız bırakmak zorunda
kalabiliyorlardı” dedi.
Kaynak: DHA