Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Deri ve Zührevi Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Akman, D vitamini için güneşlenme ve beslenmenin önemine dikkati çekerek, eksikliğinin birçok hastalık açısından risk oluşturabileceğini belirtti.
Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Deri ve Zührevi
Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ayşe Akman, sağlıklı yaşam
için D vitamini ve güneş ışığının çok önemli olduğunu belirterek, sağlıklı
yaşam için D vitamini ve güneş ışığının çok önemli olduğunu belirterek, güneş
ışığının, kırmızı yüzlü kelebek (lupus) hastalığını tetikleyebildiğini dile
getirdi.
Güneşlenme ve denize girmenin önemini anlatan Akman, beşer
dakika olarak yarım saati geçmeyecek şekilde öğle saatlerinde bile denize
girilebileceğini ifade etti.
Güneşlenmenin hormonlar ve D vitamini için önemli olduğuna
işaret eden Akman, "D vitamini için güneş, yediğimiz soğuk deniz balıkları
derimizde güneş ışığıyla birlikte aktifleşiyor. Bu çok önemli ve hayati. Tüm
bunları yapmamıza rağmen bazı genetik ve metabolik sorunlar D vitamini
sentezini etkileyebiliyor. Ne yaparsak yapalım D vitaminimiz düşük olabilir. O
zaman düzeyimizi ölçtürüp gerekli miktarda D vitaminimizi ek takviye almamız
gerekiyor." diye konuştu.
Hastalarda D vitamini eksikliğini sık gördüklerini dile
getiren Akman, D vitamini için uzun süre güneş altında kalmanın da cilt
hasarına, deri kanserine neden olabileceğini vurguladı.
D vitamininin sağlık açısından önemine işaret eden Akman,
"D vitamini eksikliği, terlemeye neden olabilir, otoimmüniteyi
artırabilir. Kanser, melanom riskini bile artırabileceği düşünülüyor.
Ürtikerden tutun saç dökülmesine, kemik kırıklarına kadar her şeyde D vitamini
hayati bir hormon. Eğer D vitaminimiz yeterli düzeyde değilse, takviye almamız
gerekiyor." dedi.
Akman, hastaların güneşten nasıl korunacağına hekimlerin
karar verdiğini aktararak, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Ağızdan alınan güneşten korunmayı destekleyen
antioksidanlarımız var. Biz hastaları ölçüp, biçip ne uygun ne değil bunları
ayarlıyoruz. Yani herkese her şey olmaz. Krem mi losyon mu yoksa bebek ürünü mü
kullanacak? Fiziksel mi, kimyasal mı korunacak? Bunlar da çok önemli. Çünkü
yanlış bir şey kullanmak hastanın da sağlığını etkileyebilir, cilt yapısını
bozabilir. Mesela güneşten koruyucunun içindeki kimyasallar çocukların hormonal
dengesini bozabilir. Bu yüzden bizim her şeye dikkat ederek bir ürün yazıyoruz.
Bu konuda hastaların mutlaka dermatologlarına başvurmalarını istiyorum."
Kaynak: AA