Sağlık Bakanlığı Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü tarafından farklı illerde pilot olarak uygulanan 'QR Kod Temizlik Uygulaması' yurt genelinde yaygınlaştırılıyor. Sağlık tesislerindeki tuvalet ve asansörlere QR kodlar yerleştirilirken vatandaşlar bu kodu cep telefonlarıyla okutarak karşılarına çıkan ekrandan ortamın temizlik durumunu öğrenecek.
Sağlık
Bakanlığı Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü, dijitalleşme
adımlarına bir yenisini ekleyerek farklı illerde pilot olarak uygulanan 'QR Kod
Temizlik Uygulaması'nı, hastanelerde temizlik süreçlerini daha hızlı ve etkin
hale getirmek amacıyla ülke genelinde hayata geçiriyor.
Tuvalet Ve
Asansörlere QR Kodlar Yerleştirildi
Uygulama kapsamında sağlık tesislerindeki tuvalet ve
asansörlere QR kodlar yerleştirildi. Vatandaşlar, hastalar, hasta yakınları ve
personel, bu kodu cep telefonlarıyla okutarak karşılarına çıkan ekrandan
ortamın temizlik durumunu; 'Temiz', 'Kısmen temiz' veya 'Kirli' seçenekleriyle
değerlendirebiliyor
Anında SMS
İle Bildirim Gidiyor
Seçim yapılmasının
ardından ilgili personel ve yöneticilere anında SMS ile bildirim gidiyor.
Sistemle birlikte hastanelerde hijyen standartlarının daha etkin korunması,
çalışan, hasta ve ziyaretçi memnuniyetinin ise artırılması hedefleniyor.
"Temizlik Koşullarını Daha
Üst Seviyelere Taşımak İstiyoruz"
Uygulama ile ilgili açıklamada bulunan Kamu Hastaneleri
Genel Müdürü Dr. Hakan Usta, "Temizlik koşullarını daha üst seviyelere
taşıyabilmek amacındayız. Tuvaletler olsun, asansörler olsun düzenli olarak
temizleniyor ama her bir saatte bir temizleme rutinde yapılabiliyor. Bunu biraz
daha yaygınlaştırabilmek, daha temiz koşullar oluşturabilme adına halkımızla
birlikte ve diğer temizlik personeli haricindeki personellerimizle birlikte
temizlik koşullarını daha üst seviyeye çekmeye çalışıyoruz" dedi.
"Yüzde 30
Oranında Hasta Memnuniyeti Gördük"
Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü döneminde uygulamayı hayata
geçirdiklerini aktaran Usta, "Biz bunu özellikle İl Müdürü olduğum dönemde
Trabzon'da uyguladık. Trabzon'da yüzde 30 oranında hasta memnuniyetine
yansımalarını gördük. Hijyen koşulu için söylüyorum. Çalışan açısından da aynı
şey geçerliydi ama daha da önemlisi saatli bir temizlik periyodu yapıyorsun,
her tuvalete sürekli bir personel koyamayacağından yola çıkarak saatte bir yaptığım
temizliği, kirli ise hemen temizleme durumunu oluşturarak, daha hızlı ve
güvenilir şekilde hem tuvaletlerin hem de asansörlerin kullanılmasını sağlamış
oluyoruz. Hizmet alan vatandaşlarımız ve personelimiz açısından da daha
güvenle, daha hijyenik anlamda güvenle baktıkları tesisler ortaya çıkarmış
oluyoruz. İnşallah kullanıldıkça da vatandaşımızın katılımı oldukça da bundaki
memnuniyet oranı daha da yukarılara çıkacak" ifadelerini kullandı.